مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

راهنمای خرید پرینتر خانگی و اداری


راهنمای خرید چاپگر یکی از سری مقالات ویژه فناوری است که اطلاعات مفید و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد. اگر قصد خرید چاپگر خانگی را دارید اما نمی دانید چه چیزی را در نظر بگیرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. معیارهای مناسب برای خرید چاپگر برای مصارف خانگی و اداری را بشناسید. چاپگر چیست؟ ماشین به یکی از قطعات تقریبا ضروری در منازل و ادارات تبدیل شده است. چاپگرها برای اهداف مختلفی تولید می شوند. از مصارف خانگی کوچک گرفته تا کارخانه ها و چاپخانه های بزرگ به این وسیله نیاز دارند. خرید یک چاپگر می تواند یک کار دلهره آور باشد. علاوه بر قیمت چاپگر (جوهرافشان لیزری) باید به چاپگر مشابه با چند کارکرد رنگی یا سیاه و سفید با توجه به نیاز خود و نوع مورد نظر خود توجه کنید. .

راهنمای خرید پرینتر خانگی بر اساس نوع

پرینترها از نظر کارایی و تکنولوژی به 6 دسته پرینترهای لیزری و جوهرافشان، چاپگرهای ماتریس نقطه ای، چاپگرهای کارت PVC و چاپگرهای لیبل و کوپنی تقسیم می شوند. رایج ترین و کاربردی ترین انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان هستند. واضح است که قیمت چاپگر بسته به نوع و کاربری افزایش می یابد. بر اساس نیاز خود باید از این قسمت ها نوع چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید چاپگر با توجه به تکنولوژی چاپ

با توجه به فناوری چاپ، چاپگرها به دو دسته لیزری و جوهرافشان تقسیم می شوند. کیفیت چاپ متن و اسناد در چاپگر لیزری بسیار بهتر است. این تفاوت کاملا مشهود است. چاپگر لیزری برای چاپ حروف حرفه ای مناسب است. اگر به نامه های رسمی دقت کنید متوجه می شوید که روی چاپگر لیزری چاپ شده و تفاوت آنها مشخص است.

چاپگرهای لیزری به جای جوهر از تونر استفاده می کنند که در واقع از ذرات پلاستیک و آهن تشکیل شده است که کاملا ضد آب هستند و با استفاده از غلتکی مخصوص به نام فیوزینگ ذوب شده و روی کاغذ پخش می شوند. بنابراین مشکلی مانند خشک شدن جوهر، لکه دار شدن یا لکه دار شدن چاپ ندارند و اگر مدتی از چاپگر لیزری استفاده نکنید، نیازی به تعویض کارتریج ندارید.

قیمت پرینترهای لیزری بسته به کاربرد و مواد مصرفی آنها ارزانتر است. این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از فروشندگان استفاده از چاپگرهای جوهرافشان را توصیه می کنند زیرا آنها از فروش جوهر درآمد زیادی کسب می کنند. هزینه خرید چاپگر لیزری ممکن است بیشتر باشد، اما هزینه هر صفحه ده برابر کمتر از هزینه چاپگرهای جوهرافشان است.

مزایای پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان

سریع چاپ می شود، بنابراین برای استفاده در دفتر عالی است.

در میان انواع مختلف پرینترها، پرینترهای لیزری نسبت به سایرین هزینه مصرفی کمتری دارند.

ماندگاری اگر این محصول را از یک برند معروف خریداری کنید، مطمئن باشید بیش از ده سال عمر می کند.

پرینترهای لیزری تک رنگ برای مصارف خانگی مناسب هستند.

پرینترهای لیزری رنگی چند منظوره حرفه ای بیشتر در محیط های اداری بزرگ استفاده می شوند.

چاپگر یکبار مصرف یا چند منظوره؟

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید چاپگر آوافرهنگ مناسب به شما کمک می کند این است که بین چاپگر تک کاره یا چند کاره تمایز قائل شوید و آن را با توجه به نیاز اصلی خود انتخاب کنید. با خرید یک چاپگر چندکاره می توانید در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید. زیرا پرینترهای چندکاره می توانند نیاز شما به اسکنر، حتی فکس و دستگاه کپی را برطرف کنند و نیازی به خرید جداگانه این دستگاه ها ندارید. به عبارت دیگر، با یک چاپگر چندکاره، تمامی دستگاه های فوق را در اندازه فشرده خواهید داشت. اگر به دستگاه فکس نیاز ندارید، می توانید یک چاپگر سه کاره نیز بخرید.

قبل از خرید چاپگر، بررسی کنید حجم کاری شما چقدر است؟ آیا نیاز به اسکن، فکس و کپی دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، توصیه می کنیم یک چاپگر تک کاره بخرید و برای خرید پرینتر چند کاره هزینه اضافی متحمل نشوید.

معیارهای خرید پرینتر:

نوع چاپ (رنگی، سیاه و سفید)

از جمله معیارهای خرید چاپگر می توان به نوع چاپ انواع چاپگر اشاره کرد. اگر می دانید که همیشه متن سیاه و سفید را با چاپگر خود چاپ خواهید کرد، برای چاپگر رنگی هزینه نکنید. اما اگر در مورد آن مطمئن نیستید، بهتر است با توجه به بودجه خود یک چاپگر رنگی انتخاب کنید. با این گزینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و به راحتی می توانید در مواقع نیاز از دستگاه استفاده کنید.

راهنمای خرید چاپگر بر اساس سرعت چاپ

این عنصر به عنوان PPM شناخته می شود و به شما می گوید چاپگر می تواند چند صفحه تک رنگ یا رنگی در دقیقه چاپ کند. به طور کلی، متوسط ​​چاپ سیاه و سفید 15-20 صفحه و متوسط ​​چاپ رنگی حدود 10-15 صفحه در دقیقه است. این عامل نیز بر اساس نیاز شما مهم می شود.

وضوح چاپ یک نکته مهم در انتخاب چاپگر است

نکته دیگری که در هنگام خرید چاپگر باید در نظر گرفت رزولوشن چاپگر است که بسته به نوع چاپگر متفاوت است. قبل از خرید چاپگر، به کیفیت و وضوح چاپ آن دقت کنید.

راهنمای خرید چاپگر بر اساس اتصال و اشتراک گذاری

یکی از مهمترین ویژگی های اتصال انواع چاپگرها، قابلیت اتصال به اینترنت است. این ویژگی زمانی مفید است که بیش از یک نفر بخواهند از چاپگر استفاده کنند. برای استفاده از این ویژگی، برخی از چاپگرها دارای Wi-Fi و برخی دیگر دارای پورت شبکه یا اترنت هستند.

هزینه های مواد مصرفی چاپگر

هزینه مواد مصرفی یکی از مهمترین عوامل در فرآیند خرید چاپگر است، اما متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر کیفیت، چاپگرهای HP و Canon ارزان هستند. لازم به ذکر است که برای برخی از پرینترهای جوهرافشان ارزان قیمت گاز به اندازه خود دستگاه است. یعنی دستگاه می تواند حدود 200 صفحه چاپ کند و پس از این مقدار هزینه خرید میز جدید باید به اندازه هزینه چاپگر باشد.

حال این سوال پیش می آید که چرا پرینترهای خانگی ارزانتر از پرینترهای اداری هستند؟ چاپگرهای ارزان قیمت قادر به چاپ تعداد زیادی صفحه نیستند و فشار زیاد را تحمل نمی کنند. حداکثر تعداد صفحاتی که چاپگر می تواند در یک ماه بدون آسیب چاپ کند، حدود 750 صفحه برای چاپگرهای خانگی و 8000 صفحه برای چاپگرهای اداری است. همیشه باید سعی کنید تعداد صفحات چاپ شده کمتر از این عدد باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد