مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

تحصیل در قبرس شمالی (هزینه تحصیل و تجربه)


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوای آن مطبوع است و می توان گفت دانشجویان خارجی یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. یکی از مهمترین موارد برای مهاجران تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با کمترین هزینه ممکن است. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی کسب کنید، بقیه دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس در قبرس شمالی

سیستم مدارس و تحصیل در قبرس یورومای  به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در مهدکودک تحصیل کنند. مهدکودک برای 4-5 سال اجباری نیست اما برای 5-6 سال اجباری است. دوره پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.


سطح بعدی مدرسه ابتدایی است، یعنی Ilk Ecole، جایی که کودکان 5 ساله در آن تحصیل می کنند. مرحله بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (در ایران مشاوره سابق) است که سه سال طول می کشد. سطح بعدی آموزش که چهار سال طول می کشد، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند تخصص خود را انتخاب کنند (مثلاً دبیرستان، پلی تکنیک حرفه ای و دانشگاه قدیم در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی این است که مدارس دولتی ساعت 13 تعطیل می شوند در حالی که مدارس غیرانتفاعی ساعت 18 تعطیل می شوند.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی به همه کسانی که هر نوع اقامت دائم یا موقت در این کشور دارند، آموزش مدارس دولتی رایگان اعطا کرده است. این بدان معناست که هرکسی که ویزای اقامت (چه موقت یا دائم) در قبرس شمالی داشته باشد می تواند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کند.

حتی خدمات در این مدارس رایگان است. برخی از مدارس هزینه لباس را از والدین دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. هزینه کتب درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

در مدارس غیرانتفاعی، هزینه های تحصیل از حدود 3 هزار دلار در سال شروع می شود که شامل وعده های غذایی و شهریه می شود. سرویس رفت و برگشت با هزینه جداگانه در دسترس است.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

نمره در مقطع ابتدایی بسیار خوب - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت دارد و در دبیرستان از 1 تا 10 نمره داده می شود.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان ترکی نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی فرزند شما اگر زبان ترکی را بلد نباشد مشکلی ندارد. از آنجایی که قبرس شمالی یک کشور مهاجرپذیر است، معلمان در مورد نحوه برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند اطلاعات زیادی دارند. ضمناً دوره های آموزش زبان ترکی به صورت رایگان در مدارس برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی euromy.info  تحصیل کرده باشد، از مزایای ویژه ای مانند تخفیف در شهریه پذیرش دانشگاه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی مزیت تحصیل در دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند یا دانش آموزانی که در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان دانش آموزی که دبیرستان را به زبان ترکی فارغ التحصیل کرده اند از این مزیت استفاده کنند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای پذیرش در دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان الزامی نیست. زیرا همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) آزمونی شبیه آیلتس برگزار می کنند. و متقاضیان بسته به نمره ای که می گیرند یا به تحصیل ادامه می دهند یا مجبور به گذراندن واحد زبان در کنار درس می شوند و یا باید یک یا دو ترم در آموزشگاه زبان تخصصی بخوانند.

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی باید از رشته معماری یا ریاضی فارغ التحصیل شوید. علاوه بر این، میانگین دیپلم برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه شرق نزدیک باید بالای 16 و برای دانشگاه بین المللی قبرس بالای 14 باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر تحصیل کنند.

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مربوطه برای تحصیل در مقطع دکترا الزامی است. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی مدرک + اصل گواهی + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس شخصی 3.4 در زمینه سفید + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز مقطع پایه

کلیه مدارک مورد نیاز لیسانس + اصل لیسانس و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات لیسانس و ترجمه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارشناسی ارشد + اصل و ترجمه رسمی کارنامه کارشناسی ارشد + طرح پژوهشی مقطع دکتری + رزومه و کلیه مدارک مورد نیاز برای پایان نامه دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را سخت‌تر می‌کند. یکی از مواردی که در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت مهم است این است که دانشجو در واقع تحصیل کند. به عنوان مثال، کسانی که به دلیل تسهیلات ویزای تحصیلی از این روش استفاده می کنند و در کلاس های درس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی حدودا اجازه می دهد. یک ماه برای خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج هر روز فرد جریمه می شود.

اگر در حین تحصیل تخلفی صورت گیرد؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

نحوه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بیشتر دوره ها به زبان ترکی ارائه می شود. تحصیل ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ است. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که فرصت های آموزش آنلاین را ارائه می دهند. دوره های مختلف در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه از طریق آموزش از راه دور تدریس می شود و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند وارد قبرس شوند اما مایل به اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

فرآیند اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. پس از پذیرش متقاضیان در قبرس؛ آنها باید برای تحصیلات پایه خود به دانشگاه پول بدهند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این صفحه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با محتوای زیر است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

پس از مراجعه دانشجو به پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ در خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجو می تواند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کند.

معاملات به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در ادارات دولتی نیست. دانش‌آموزان تحت معاینه پزشکی قرار می‌گیرند تا ثابت شود فرد متقاضی تحصیل در قبرس عاری از بیماری‌های عفونی است.

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

معایب تحصیل در قبرس شمالی کشور کوچک: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و دهکده های زیبا است که در مجموع کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارند.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نباشد امید چندانی به اشتغال آینده در این کشور ندارید.

عدم انطباق قبرس شمالی و جنوبی با معاهده شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی اصلا سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که باید توسط متقاضی انجام شود.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به تمکن مالی

2: اجازه دهید همراهان در حین مطالعه بمانند

3: اجازه کار پاره وقت

4: خدمات بیمه ای و درمانی کامل برای دانشجویان.

5: سازگار با قطعات تایید شده

6. شرط سنی وجود ندارد

7: عدم توجه به گفتمان دانشگاهی

8: بدون نیاز به مدرک زبان

یک شهر دانشجویی در شمال قبرس

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. فاماگوستا شهر دانشجویی قبرس شمالی است. حدود یکصد و بیست هزار دانشجوی خارجی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که به کاوش در قبرس شمالی می پردازند همیشه می پرسند فاماگوستا چه تفاوتی با ماگوسا دارد. ابتدا بگوییم که تلفظ Magusa اشتباه است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره با آثار باستانی زیبا و غنی از جمله قلعه اوتل و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه پایین زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر حضور در شهر دانشگاه مدیترانه شرقی قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه قبرس شمالی است. اگرچه دانشگاه AMU شرایط پذیرش آسانی دارد، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه کار آسانی نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که سخت مطالعه کند و روند را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل کرده اند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و این مشکل باعث می شود بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر در شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد