مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

زبان بدن چیست؟ تعاریف، تکنیک ها و مشکلات زبان بدن در محیط کار


معمولا اولین سوالی که با شنیدن زبان بدن به ذهن خطور می کند این است: زبان بدن چیست؟ و این چه کاری انجام می دهد؟ پس از پاسخ به این سوالات، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید تکنیک های زبان اشاره را بدانیم؟ و نحوه استفاده از این مهارت ها در این مقاله با تعریف زبان بدن آشنا می شوید و پاسخ سوالات خود را می یابید با ما هستید.

زبان بدن چیست؟

اصطلاح زبان بدن به تمام روش‌های ارتباط غیرکلامی اطلاق می‌شود و شامل حالات چهره، وضعیت بدن و سایر علائم حرکتی می‌شود. غیر کلامی به هر پیامی اطلاق می شود که مردم بدون استفاده از کلمات ارسال می کنند.

زبان بدن معمولاً با پیام های شفاهی ترکیب می شود تا به طور واضح و مؤثر ارتباط برقرار کند. در بسیاری از موارد، زبان بدن یکی از مهمترین عناصر ارتباطی است. اکنون می دانیم که زبان بدن چیست. همچنین باید تکنیک های زبان بدن را یاد بگیریم.

انواع خاصی از تکنیک های زبان بدن عبارتند از:

حالات چهره مانند لبخند زدن، اخم کردن یا چرخاندن چشم ها؛

حرکات دست مانند تکان دادن، اشاره به کسی که نزدیکتر شود، یا شمردن.

وضعیت هایی مانند صاف نشستن یا خم شدن روی یک فرد.

انواع دیگر حرکات مانند کف زدن، خندیدن، دست دادن با کسی.

چرا زبان بدن هویت ما را شکل می دهد؟

پس از درک دوره زبان بدن زهرا شیراحمدی، در مورد تأثیر آن بر دیدگاه دیگران صحبت خواهیم کرد، اما گاهی اوقات می تواند دیدگاه ما را نسبت به خود تغییر دهد. امی کادی، روانشناس اجتماعی، نشان می دهد که چگونه حرکات قدرتی (قرار دادن خود در موقعیت اعتماد به نفس، حتی زمانی که احساس اعتماد به نفس نداریم) می تواند تأثیر زیادی بر خلق و خو و شانس زندگی ما داشته باشد.

چگونه تکنیک های زبان بدن را درک کنیم؟

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای بهبود درک خود از زبان بدن و استفاده از تکنیک های زبان بدن بردارید، از جمله:

مرحله اول: نگاه کنید

اولین قدم برای درک علائم، توجه به آنهاست. بهبود بینایی ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. ممکن است هر روز بدون اینکه متوجه باشید این علائم را تفسیر می کنید. به صمیمی ترین کارمندی که تا به حال در محل کار ملاقات کرده اید فکر کنید. وقتی کنارشان می روید لبخند می زنند؟ یا وقتی با آنها صحبت می کنید چشمان خود را چروک می کنند و تکان می خورند؟ شاید زبان بدن آنها به آنها کمک کند تا بفهمند که دوستانه هستند.

مرحله 2: دلسوز باشید

قدم بعدی در تکنیک های زبان بدن همدلی است. یکی از بهترین راه ها برای درک رفتار دیگران، تلاش برای درک شخصیت آنهاست. با تجزیه و تحلیل شخصیت یا شخصیت یک فرد، می توانید بهتر درک کنید که زبان بدن او چه چیزی را منتقل می کند.

مرحله سوم: خود را مطلع نگه دارید

وقتی زبان بدن را یاد گرفتیم و دو تکنیک را دانستیم، به مرحله سوم یعنی خودآگاهی می رویم. گام دیگر برای بهبود تکنیک زبان بدن این است که از پیام های غیرکلامی خود آگاه باشید. شما ممکن است در دریافت سیگنال‌های غیرکلامی دیگران متخصص باشید، اما اگر تکنیک‌های زبان بدن را ندانید، نمی‌توانید با پتانسیل کامل خود ارتباط برقرار کنید. آگاهی از تکنیک‌های زبان بدن به این معنی است که می‌دانید چگونه از نظر فیزیکی با دیگران تعامل دارید و همچنین بر حالات چهره و بدن تسلط دارید. با تمرین ارتباطات غیرکلامی، می توانید توانایی نشان دادن علاقه، تعهد و حرفه ای بودن را با استفاده از زبان بدن توسعه دهید.

آنها می توانند تکنیک های زبان بدن را بیاموزند: تکنیک های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند نحوه برقراری ارتباط غیرکلامی و استفاده از آن در محل کار را درک کنید. شما می توانید از این تکنیک ها برای کسب سود در تجارت خود استفاده کنید.

روی ایجاد روابط تمرکز کنید: چه برای اولین بار با کسی ملاقات کنید یا نه، برای موفقیت باید یک رابطه ایجاد کنید. لبخند زدن مهمترین راه برای درک یکدیگر است. بهترین و ساده ترین راه برای برقراری ارتباط، لبخند زدن است.

از خودتان دفاع کنید: اگر در کسب و کار خود مدیر یا رهبر هستید، باید بتوانید اعتماد را در کارمندان خود ایجاد کنید و در روابط تجاری خود پایدار باشید. حفظ اعتماد به نفس برای جلب احترام و اعتماد کارکنان و همچنین تمرکز بر تکنیک های زبان بدن و تشویق لبخند ضروری است.

علاقه نشان دهید: نشانه های غیرکلامی افراد زمانی که صحبت می کنند و گوش می دهند می تواند بسیار متفاوت باشد. اغلب هنگام صحبت کردن، فعال هستید و از حرکات بدن برای تقویت کلمات خود استفاده می کنید. با این حال، بسیاری از حرفه‌ای‌ها در دام گوش دادن می‌افتند و جدا به نظر می‌رسند.

مدیریت شرایط سخت: هر فردی که کار می کند با شرایط سخت و درگیری های مختلف مواجه می شود. اما برای رهبران، نحوه برخورد آنها با این درگیری ها برای موفقیت تیم بسیار مهم است.

برای تنظیم حرکات بدن برای نشان دادن علاقه خود، این مراحل را دنبال کنید:

سر و بدن خود را به سمت فرد متمایل کنید. زهرا شیراحمدی

حفظ تماس چشمی؛

گاهی اوقات به جلو خم می شود؛

برای تایید سر تکان دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد