مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

مجله خبری انعکاس

اخبار به روز سراسر ایران و جهان

درخواست تجدید نظر اختلال وسواس فکری

ممکن است همیشه محرک قابلتوجهی وجود نداشته باشد که وسواسها و اجبارها را شروع کرده باشد. گاهی این وسواسها منجر به اجبار و انجام عملی برخلاف میل باطنی میشوند. این روش معمولاً منجر به افزایش سطح اضطراب فرد میشود. او اضافه میکند: «افرادی که مبتلا به اختلال وسواس فکریعملی هستند، بیشتر احتمال دارد بهدنبال کمک باشند زیرا علائم باعث آزردگی یا آشفتگی آنها میشود. ۶.احساس ناراحتی و استرس بیش از حد به دلیل وجود فکرهای ناخواسته و ترس از عملیاتی که به نظر بیمعنی هستند. فرد مبتلا به این نوع اختلال وسواس فکری ممکن است احساس کند که برای جلوگیری از ناراحتی و داشتن آرامش لازم است که اشیا به ترتیب خاصی قرار گیرند. داشتن OCD می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی و آرامش افراد تأثیر بگذارد. رفتارهای تکراری، مانند شستن دست ها، بررسی وسایل یا نظافت، می تواند به طور قابل توجهی در فعالیت های روزانه و تعاملات اجتماعی فرد تداخل ایجاد کند. این علایم می توانند باعث پریشانی و اختلال در توانایی فرد برای انجام فعالیت های معمول او شوند. این اختلال بر اساس دو نوع وسواس و تکرار تقسیم بندی میشود. OCD به معنی “اختلال وسواس فکری- رفتاری” است و یکی از اختلالات روانی است که با تکراری و وسواسی بودن فکرها و رفتارها مشخص میشود.

وسواس فکری شامل ترس از عواقب نامطلوب و بیرحمانه، شک و تردید در مورد تصمیمگیریها، خیالپردازیهای محتمل و مراقبت از دیگران میباشد. همچنین، درمان OCD ممکن است زمانی برای دیدن نتایج مورد نیاز باشد، بنابراین تأکید بر پایداری و صبر در درمان این بیماری بسیار مهم است. مثلاً فردی که مبتلا به OCD است، ممکن است به طور مداوم با ترس از انجام عملیات ناخواسته و ناشایست مواجه شود، مانند خریدن چیزهایی که نیاز ندارد، حرکات نسنجیده یا بیمعنی و دیگر افکاری که به نظر او خلاف ارزشها و باورهای شخصی اش هستند. بیشتر افراد برای کمک به مدیریت زندگی روزمره از رفتارهای تکراری مانند رعایت یک روتین قبل از خواب استفاده می کنند. علاوه بر دارو ، روان درمانی نیز برای به حداقل رساندن تاثیر وسواس فکری عملی در زندگی روزمره توصیه می شود . اشخاصی که دارای علائم وسواس فکری یا عملی هستند ، علاوه بر اینکه خودشان را آزار می دهند ، طبق نتایج این رفتار را میتوان به راحتی بر سایر افرادی که با آنها در ارتباط هستند و به خصوص اعضای خانواده مشاهده کرد. ممکن است در اطراف خودتان افرادی را دیده باشید که بهطور مداوم از کثیف بودن دستهایش صحبت میکنند و در طول روز بیش از ۳۰ بار دستهای خود را میشوید که در صورت عدم انجام این کار دچار رنجش ذهنی خواهد شد.

به دلیل ترس از اینکه مرتکب اشتباهی نشده باشد ، مرتباً کارهای انجام شده را چک می کند ، از جمله ممکن است چندین بار ایمیل را بررسی کند. ۱. درمان شناختی-رفتاری (CBT): این روش شامل کار با یک مشاور است که شما را با استفاده از روشهای شناختی-رفتاری به تحلیل و درک وسواس فکری و نیز کاهش واکنشهایی که آن را تحریک میکنند، کمک میکند. برای رهایی از وسواس فکری پیشنهاد می کنیم با شماره ۰۹۹۱۱۱۲۰۶۸۸ تماس بگیرید. به شدت خود را وقف شغل و تولید می کنید. مثلاً ممکن است مرتباً کتاب ها را در یک قفسه مرتب کنند. ممکن است در فکرتان نفرت انگیز باشد ؛ اما بدانید که بی معنی هستند و امکان دارد با احساسات و شخصیت شما تناسبی نداشته باشد. افسردگی یکی از شایعترین اختلالاتی است که همراه با افکار وسواسی بروز پیدا میکند و دو سوم مبتلایان به وسواسهای فکری، از افسردگی نیز رنج میبرند.

بنابراین، برای مدیریت استرس، میتوانید از تکنیکهایی مانند تمرین مدیتیشن، ورزش، خواب کافی و تغذیه سالم استفاده کنید. اما برای اینکه از وضعیت فعلی خود اطلاعات بیشتری داشته باشید میتوانید با تست وسواس فکری به صورت آنلاین، یک ارزیابی کلی از وضعیت خود به دست بیاورید. 11) شستشو ، نظافت یا نظافت بیش از حد یا تشریفاتی؟ اختلال وسواس خود را به شکلهای مختلفی نشان میدهد و فراتر از این تصور غلط که رایج است وسواس فقط شستن دستها و توجه بیش از حد به نظافت است. هر رفتار تکراری از نوع اجباری نیست. OCD یک بیماری روانی است که شامل یک وسواس یا اجبار ، اعمال پریشان کننده و افکار تکراری است. وقتی که افکار OCD را پیشبینی می کنید تلاش کنید که توجه خود را بر روی چیز دیگری بگذارید. افراد مبتلا به OCD معمولاً به طور مداوم با افکار خود مبارزه می کنند، اما این تلاش می تواند افزایش یافتن این افکار را به دنبال داشته باشد. OCD می تواند از طرق مختلف بر افراد تأثیر بگذارد. و در این شرایط ممکن است سعی کنند با شستن زیاد این احساس را از بین ببرند. آنها رفتارهای خود را بر اساس این باورها برنامهریزی میکنند و حتی ممکن است مناسک خاصی برای از بین بردن بدشانسی برای خودشان به وجود بیاورند.

اگرچه علت دقیق OCD هنوز مشخص نیست، اما تحقیقات نشان میدهد که این اختلال میتواند به دلیل ترکیبی از ژنتیک، شیمی مغزی، محیط و تجربیات شخصی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر شما مبتلا به وسواس فکری هستید که باعث شده شما همیشه نگران شوید که آیا درست انجام دادهاید یا خیر، باید به خودتان بگویید که این یک وسواس فکری است و این موضوع در ذهن شما ایجاد شده است و نیاز به توجه دارد. پس نخست تست آنلاین را انجام دهید و اگر مبتلا به این بیماری هستید حتما برای درمان اقدام کنید. اما در شرایطی که فرد تکنیکهای لازم را به طور کامل انجام دهد این دوره درمانی میتواند کوتاهتر باشد. افرادی که به این اختلال دچار هستند در معرض ابتلا به سایر اختلالات اضطرابی مانند افسردگی و فوبیا نیز قرار دارند. برخی از افراد مبتلا به OCD نیاز مستمر و طاقت فرسایی برای شستن دارند. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

این کار نیازمند تلاش و تمرین است اما به مرور با مدیریت افکار و رفتار از تمرینات لذت خواهید برد. محتوای اضطرابآور افکار وسواسی مشخص میشود و به تدریج فرد در معرض محتوایی که از آن هراس دارد قرار میگیرد تا وجود و برخورد با آن محتوا برای او ساده شود. که میتوانند زمینهساز اختلالات روانشناختی گوناگون مانند اضطراب، افسردگی و اختلال وسواسی اجباری شوند. در افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری ، نگرانی ها و اضطراب هایی وجود دارد که انجام کارهای روزمره را دشوار می سازد برای کاهش اضطراب در کودکان مبتلا به این اختلال فکری میتوانید مقاله نشانه های اضطراب در کودکان را مطالعه کنید. اگر در این زمینه پرسش خاصی دارید و یا هنوز کنجکاو هستید، میتوانید از خدمات آنلاین کلینیک مدیست استفاده کنید. وسواس فکری ممکن است برای بسیاری از ما یک چالش باشد. بعضی از روشهای روانشناختی مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) ممکن است به کنترل وسواس فکری شما کمک کنند. ۴. رواندرمانی تحلیلی: در این روش، شما با استفاده از روشهای رواندرمانی، به تحلیل ریشههای عمیق وسواس فکری میپردازید و به شناخت خود و میرسید. چگونه بر وسواس فکری خود غلبه کنیم؟ بیمار دیگر به خاطر علائمی که دارد از پا در نمی­آید و روشهای مختلفی وجود دارد که موجب میشود بیمار بر وسواس خود غلبه کرده و برای داشتن زندگی سالم و لذت­بخش تلاش کند.

۱.آگاهی: اولین قدم برای غلبه بر وسواس فکری، آگاهی از وجود آن است. ۴.تمرین ذهنی: تمرینهای ذهنی مانند انجام تمرینات تمرکز، تمرینات تنفس عمیق و تمرینات تصویرسازی مثبت ممکن است به شما کمک کنند تا از وسواس خود عبور کنید. ۲.مدیریت استرس: استرس ممکن است ocd را تشدید کند. افکار یا تصوراتی به طور مرتب مزاحمش میشوند و او را مضطرب و ناراحت میکنند. در اوتیسم ، ممکن است اختلالات در زبان ، ارتباطات یا مهارت های اجتماعی وجود داشته باشد و اگر روال و روتین های زندگی او قطع و گسسته شود یا دقیق دنبال نشود ، احتمالاً فرد دارای اوتیسم را ناراحت خواهد کرد. اگرچه برخی از این رفتارها و افکار ممکن است برای بسیاری از ما طبیعی باشند، اما برای افراد مبتلا به OCD، این افکار و رفتارها بسیار شدید و غیر قابل کنترل هستند و ممکن است زندگی روزمره، روابط اجتماعی، کار و تحصیلات آنها را تحت تأثیر قرار دهند. اما برای درمان وسواس فکری، رویکردهای مختلفی مانند درمان دارویی، رواندرمانی، و ترکیبی از این دو استفاده میشود. یک روش درمان دیگر وسواس فکری، غرقه سازی است. سطوح پایین سروتونین، یک ماده طبیعی در مغز که تعادل ذهنی را حفظ می کند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از بهترین روانشناس در تهران ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد